איך לחסוך כסף גדול עם מכשיר קטן – סלמנדר

אבנית בתוך צנרת

הם לא נולדו סתומים….

המים בארץ מוגדרים כ”קשים” ו”קשים מאוד” , כלומר עשירים במינרלים סידן ומגנזיום. המינרלים הללו מומסים במים ובטמפרטורה של מעל 57C º הסידן מתגבש והופך להיות אבן קשה, שמצטברת בצנרת, על גופי חימום שונים, במחליפי חום, ובשאר המקומות בהם יש זרימת מים.

במקומות שונים ברחבי הארץ, האבנית מופיעה גם בטמפרטורות נמוכות וגורמת נזקים: בצנרת ואביזרים של מים קרים, בטיפניות בלולים, במזרונים לחים, בפולסאטורים ועוד.

בתמונה לפניכם, תוכלו לראות חתכי צינור:

האחד נקי מאבנית והשני עם הצטברות אבנית על דפנות הצינור

תמהיל זכתה במכרז משרד התשתיות לביצוע מחקר השוואתי למדידת התייעלות אנרגטית המושגת מטיפול נכון באבנית

האבנית הקשה מתגבשת בקלות בכל סוגי הצנרת, ולאט לאט סותמת אותה ומורידה את קוטר מעבר המים עד לסתימה מוחלטת של הצנרת.

(ההבדל בין סוגי הצנרת משפיע על קצב הדבקות האבנית ולא על עצם הידבקותה).

אבנית = בזבוז אנרגיה וכסף

מה הקשר בין אבנית לבזבוז כסף?

האבנית מתגבשת גם על גופי החימום בדוד החשמלי, בקולטי השמש, במכונת הכביסה, בקומקום, במחליפי חום, בראשי המלקחת ובברזים ומקצרת את אורך חייהם.

על גופי החימום מתגבשת אבן קשה, שהיא בעצם חומר מבודד ולכן אנחנו מחממים אבן במקום לחמם מים ומשקיעים הרבה יותר כסף ואנרגיה לצריכת חשמל/ סולר/דלק/גז ומפסידים את אנרגיית השמש, שלא מגיעה לצרכן בגלל צינורות סתומים.

סתימת מעברי מים, החל מהקוטר הקטן ביותר של דיזות בברזים ועד צינורות בקטרים גדולים להספקה עירונית, מעלה משמעותית את התשלום עבור הולכת מים והשקעת אנרגיה להספקתם.

  • ההוצאות הכספיות לחימום בחשמל, בדלק ובגז עולות הרבה יותר מהדרוש.
  • הוצאות האחזקה גבוהות מאוד ונגרמות עקב בלאי גדול, ואיתם גם פרמיית הביטוח וההשתתפות העצמית.
  • מחיר החידוש של הצנרת, גופי החימום, הדודים, הקולטים, הקרמיקה, שטיחים וריהוט וכדומה – כרוך בהוצאה כספית עצומה ומיותרת.

אמדן חיסכון לאומי מטיפול נכון באבנית

לפניכם, נתונים שסקרנו עם תחשיב צנוע וזהיר שערכנו

מקלחת לאדם – 3 דקות בלבד. רק כ- 250 קוב מי צריכה שנתית למשפחה ממוצעת, מתוכם = כ- 55 קוב מים חמים (המהוים 22% מהצריכה הכללית).

על 1.2 מיליון בתי אב בישראל הנ”ל מהווה כ- 115 מיליון קוב מים חמים בשנה.

על כ- 80% מהגגות בישראל יש קולטי שמש בתפוקה יומית של כ- 14,000 קקל”ש למשפחה כלומר שווה ערך של 2.16 קוט”ש ליום מכאן שב – 270 ימי שמש יעילים, ניתן היה לקבל 2.9 מיליארד קוט”ש כל שנה.

בתחשיב הנ”ל, לא נספרו מוסדות (מקוואות/ בתי הורים,בתי ספר מתקני ספורט) וגם לא תעשיה.

המים הקשים והבריאים בישראל מכילים מינרלים המתגבשים בתהליך חימומם לאבנית קשה /קלציט – וכל קולטי השמש יורדים בנצילותם מהרגע הראשון ועד שהם סתומים!

  1. בתהליך הטבעי הזה, הצרכנים מחממים מים במגמה עולה של צריכת חשמל בעיקר.
  2. המים יהיו קשים גם אחרי ההתפלה (הסידן מוחזר למים).
  3. טיפול נכון באבנית יאפשר שמירת קולטי שמש נקיים = חיסכון ענק באנרגיה.
  4. אם נתייחס לנצילות הקולטים כאילו רק 40% סתומים בממוצע הרי שניתן לחסוך יותר מתחנת כח קטנה בישראל -7.3 מילארד קוט”ש כל שנה = תחנת הכוח “אשכול “.
  5. לנ”ל יש להוסיף חיסכון מטיפול נכון של אבנית על גופי חימום המוערך ביותר ממיליארד קוט”ש שנתי, צמצום עלויות הולכת מים הנובעים משחיקת אבנית ישנה בצנרת ושמירתה נקייה מבפנים כולל הקטנת דלף ויעילות החסכמים.

מחיר קוב מים חמים המוערך בכ- 23 ₪ לקוב (ללא מחיר המים עצמם) יוכל לרדת לכ- 14 ₪ לקוב ול- 7 ₪ לקוב כאשר קולטי השמש נקיים ובהערכה זהירה החיסכון הצפוי לב”א הינו למעלה מ – 1,000 ₪ כל שנה וכל זה עוד לפני, שנספרו הצמצומים בהוצאות אחזקה ,שמירת ערך הרכוש וחסכון במים .

ההמלצות שלנו 

להתייחס לאבנית שבמים הקשים ולטפל בה נכון.

לדרוש מהתאגידים/ ספקים – מים חסכוניים /סעיף 32 ברפורמה, או שאנחנו נטפל ברמת הבניין, המוסד וברמה הפרטית. ובכך לגרום לחיסכון כספי עצום אצל צרכני המים, להתייעלות אנרגטית לאומית ולסביבה נקייה = הפחתה של יותר מ-1 טון C02 לשנה לבית אב כל שנה.

מחפשים מכשיר איכותי ויעיל לטיפול בנזקי האבנית?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

עוד בנושא

מים בריאים ואיכותיים עם תמהיל

שמרו על מים בריאים ואיכותיים

אתם יכולים להנות מסינון של אבנית במי השתייה בבית לצד שמירה על מים בריאים ואיכותיים נטולי כימיקלים. עם מסנן אבנית ללא כימיקלים אתם מבטיחים לעצמכם,

שמרו על מכשירי החשמל והצנרת

שמרו על מכשירי החשמל והצנרת שלכם

אם אתם רוצים למנוע סתימות במכשירי החשמל השונים שבבית כמו גם סתימות בצנרת, הפתרון לכך הוא התקנה של מסנן אבנית לברז בבית. התקנת מסנן אבנית

השפעות האבנית כל מה שרציתם לדעת

השפעות האבנית

מניעת אבנית בבתים היא משימה שמשקי בית רבים מתמודדים איתה. בבתים באזורים שונים יש מצבורי אבנית בכמויות שונות. חשוב להבין שהאבנית לכשעצמה איננה מזיקה לבריאותנו.

מניעת גרגירי אבנית במים עם המסננים של תמהיל

מניעת גרגירי אבנית במים

כדי למנוע גרגירי אבנית במים וכדי למנוע הצטברות של אבנית על גופי החימום של הדוד או הקומקום – כל מה שאתם צריכים זה מסנן אבנית.

0
    0
    סל קניות
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      חישוב משלוח