מהי אבנית במים?

סלמנדר הפתרון לאבנית במים

מהי אבנית ואיך היא מגיעה למים שלנו?

אבנית היא למעשה סוג של מלח המצוי במים קשים, היא נראית כשכבה בגוון לבן עד אפור שניתן לראות על גוף החימום בקומקום חשמלי.

האבנית במים מורכבת בעיקר מסידן פחמתי CaCO3 וממגנזיום קרבונט. האבנית נוצרת כאשר יונים המומסים במים שוקעים בתהליך החימום של המים, והמקור של הכימיקלים הוא בגשמים העושים את דרכם למי התהום ועוברים דרך סלעי גיר וממיסים אותו.

המים בישראל נחשבים קשים, כלומר יש בהם ריכוז גבוה של מינרלים כמו סידן ומגנזיום. לכן, המים הקשים בישראל נחשבים לבריאים מאוד.

כאשר מחממים ומרתיחים את המים, פוחתת המסיסות של המינרלים במי השתייה ואלה מתגבשים למוצק השוקע בתחתית הכלי, בדרך כלל בתחתית של קומקום חשמלי.

האבנית מצטברת על כל גופי החימום במכשירי חשמל ביתיים ותעשייתיים, לרוב אנחנו נזהה את נזקי האבנית בדוד החשמלי שלנו, למיטיבי האבחנה יוכלו להבחין בנזקי האבנית במכונת הכביסה או במדיח הכלים, אך, מה שנסתר מעינינו לרוב אלה הנזקים שנעשים לקולטי השמש שלנו. הצינורות בקולטים דקים מאוד ונסתמים במהירות גדולה שכן, המים בהם מתחממים בקיץ ובימי חורף חמים והאבנית בהם מצטברת במהירות.

זהו מפגע אסתטי אותו נראה גם על ברזי המים בבית או במקלחון הזכוכית שלנו אך חשוב מכך, האבנית גורמת לקיצור חיי גופי החימום וכתוצאה מכך לצריכת חשמל גבוהה יותר.

מדוע חשוב לסנן אבנית מהמים?

כאמור, המים בישראל קשים ורוויים במינרלים. בעת ההרתחה הם מתגבשים למוצק על גוף החימום לכן חשוב להסיר את שכבת האבנית. האבנית שוקעת גם כאשר המים אינם זורמים, וכך ניתן לראות את האבנית מצטברת באמבטיה, בפילטרים של הברזים, במקלחון ועוד.

חשוב להדגיש כי אין סכנה בשתיית מים עם אבנית, ההיפך הוא הנכון! האבנית בריאה לגופינו מאוד!

זהו בעיקר מפגע אסתטי, אך האבנית גורמת לסתימות בצנרת המים החמים, לעלייה משמעותית בהוצאות החשמל, לקיצור חיי מכונת הכביסה והדוד החשמלי וכיוצא בזה. לכן, מומלץ לכל אחד ואחת לרכוש מסנן אבנית אשר ממוקם בברז הראשי בכניסה לבית אשר מטפל בכל הבית או לחילופין להרכיב מסנן אבנית לדוד השמש או לכל מכשיר אחר וכתוצאה מכך שומר על דוד השמש, מכונת הכביסה, מדיח הכלים ולצנרת המים בכל הדירה.

מחפשים מכשיר איכותי ויעיל לטיפול בנזקי האבנית?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם:

עוד בנושא

מים בריאים ואיכותיים עם תמהיל

שמרו על מים בריאים ואיכותיים

אתם יכולים להנות מסינון של אבנית במי השתייה בבית לצד שמירה על מים בריאים ואיכותיים נטולי כימיקלים. עם מסנן אבנית ללא כימיקלים אתם מבטיחים לעצמכם,

שמרו על מכשירי החשמל והצנרת

שמרו על מכשירי החשמל והצנרת שלכם

אם אתם רוצים למנוע סתימות במכשירי החשמל השונים שבבית כמו גם סתימות בצנרת, הפתרון לכך הוא התקנה של מסנן אבנית לברז בבית. התקנת מסנן אבנית

השפעות האבנית כל מה שרציתם לדעת

השפעות האבנית

מניעת אבנית בבתים היא משימה שמשקי בית רבים מתמודדים איתה. בבתים באזורים שונים יש מצבורי אבנית בכמויות שונות. חשוב להבין שהאבנית לכשעצמה איננה מזיקה לבריאותנו.

מניעת גרגירי אבנית במים עם המסננים של תמהיל

מניעת גרגירי אבנית במים

כדי למנוע גרגירי אבנית במים וכדי למנוע הצטברות של אבנית על גופי החימום של הדוד או הקומקום – כל מה שאתם צריכים זה מסנן אבנית.

0
    0
    סל קניות
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      חישוב משלוח